Pokuty uložené příslušným úřadem v zahraničí
3. Pojmenování (název) životní situace
Pokuty uložené příslušným úřadem v zahraničí
4. Základní informace k životní situaci
 Problémy občanů České republiky v souvislosti s řízením, v rámci něhož je či byla uložena pokuta v zahraničí. 
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
 V této věci jedná fyzická nebo právnická osoba (se sídlem v České republice), které byla nebo má být uložena pokuta, anebo zmocněná osoba. 
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Jednání před úřady cizího státu se řídí právním řádem tohoto státu.
  Pokuty, jako sankce za porušení stanovených povinností, upravují různé zákonné normy, většinou se jedná o porušení dopravních předpisů, které je nutno respektovat a dodržovat.
  Občan České republiky by měl být informován, jaký právní předpis měl být porušen, resp. jaké jeho ustanovení, a jaká sankce může být uložena, jaké je další řízení v případě, že pokuta není zaplacena na místě, a jaké jsou opravné prostředky.
  V případě zaplacení pokuty se doporučuje - vyžádat si u úřadu cizího státu potvrzení o zaplacení pokuty, pokud jej orgán neposkytl přímo.
   7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
 Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08. 
8. Na které instituci životní situaci řešit
 Občan České republiky se může obrátit na:   
- úřad cizího státu, který vede řízení,
- zastupitelský úřad České republiky v zemi svého pobytu,
- příp. některý zastupitelský úřad Evropské unie v zemi svého pobytu (pokud v dané třetí zemi nepůsobí zastupitelský úřad České republiky).
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
 Je třeba mít k dispozici:
- platný cestovní doklad či jiný doklad prokazující totožnost,
- další doklady žádané úřadem cizího státu.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
 Nutnost vyplnění příslušných formulářů závisí na konkrétních podmínkách vzniklé situace. 
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
 Zastupitelský úřad České republiky za svou součinnost nevybírá žádný poplatek. 
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
 Záleží na tom, jaké lhůty jsou v konkrétní věci stanoveny právním řádem cizího státu, resp. rozhodnutím úřadu, který je příslušný k řešení konkrétní situace. 
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
 Další případní účastníci závisí na konkrétních okolnostech vzniklé situace; mohou to být např. svědci, tlumočník a další. 
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Případné další činnosti závisí na povaze konkrétní situace a ustanovení právních předpisů cizího státu.
  V zásadě je však žádáno podání vysvětlení, relevantních informací apod.
   16. Elektronická služba, kterou lze využít
 Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v bodě 08. 
28. Popis byl naposledy aktualizován
 03.08.2015 
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
